Officina Concept

kancelarija

Psihologija dizajna kancelarije

Dizajn enterijera kancelarije generalno nije povezan sa najzanimljivijim, oduševljenim stavom ili stavom „pusti me da radim ovde“. Dizajn enterijera kancelarije je nekada bio oskudan i dosadan. Međutim, u poslednjih nekoliko godina, preduzeća su shvatila da poslovni prostor koji je lepo sređen za zaposlene inspiriše bolji rad. Overstock, Facebook i Google su nekoliko primera koji pokazuju da kancelarijski prostori ne moraju da budu dosadna mesta. Njihovi poslovni prostori su jedinstveni i produžetak su identiteta njihovog brenda.

Dizajn enterijera kancelarije inspiriše bolji rad

Korišćenje rešenja za kancelarijski nameštaj, jedinstvenog rasporeda, faktora okoline, boja koje se međusobno prepliću, pa čak i statusnog dizajna kancelarije mogu stvoriti dobru psihologiju kancelarijskog prostora. Studije su otkrile nekoliko načina na koji će dobar psihološki odgovor kod zaposlenih biti pokrenut dobrim dizajnom kancelarije.

Određeni aspekti dizajna, uključujući rešenja za kancelarijski nameštaj, pokreću psihološki odgovor. Vizuelno uzbudljiv kancelarijski prostor podstiče kreativnost. Planovi otvorenih kancelarija su odlični za podsticanje komunikacije i saradnje sa svim odeljenjima, a tihe, individualizovane zone omogućavaju kreativnim zaposlenima priliku da rade bez pozadinske buke.

Overstock ima otvoren raspored sa planovima kancelarijskog nameštaja postavljenim po kancelariji u kreativnim obrascima. Zaposleni se podstiču da nose svoje laptopove u različite oblasti u zgradi na posao. Jedan poseban radni prostor bio je blizu prozora od poda do plafona, uključivao je dve udobne stolice i odličan sto koji je dizajniran tako da stane zaposleni koji sedi u udobnoj stolici. Dvoje zaposlenih koji ovde rade izjavili su da su uzbuđeni što dolaze na posao i „opuštaju se“. Osećali su se cenjenim i sposobnim da stvaraju onako kako to najbolje umeju.

Otvoreni koncept je pronašao put u dizajnu kancelarije, ali svima je potrebna privatnost u nekom trenutku tokom radnog dana. Moderan kancelarijski dizajn koji uključuje oblasti koje se odnose na tihe i privatne prostore za fokusiran rad, privatne telefonske razgovore i male sobe za sastanke dopunjuju otvorene radne prostore i stvaraju dobru psihološku kombinaciju.

Način na koji je dizajniran kancelarijski radni prostor utiče na raspoloženje zaposlenih. Rešenja za kancelarijski nameštaj pomažu u poboljšanju produktivnosti i efikasnosti širom sveta. Boja je važna, prozori i zelenilo dizajnirani u kancelarijskom prostoru stvaraju zanimljiva mesta za rad koja neguju komunikativnu atmosferu.

Dizajn kancelarije treba da promoviše pravičnost

Pored uticaja dizajna na raspoloženje i stavove zaposlenih, kancelarijski prostor treba da promoviše pravičnost. Zaposleni, bez obzira na njihovo mesto u kancelariji, žele da se prema njima postupa ravnopravno. Milenijalci koji se osećaju ugušeno korporativnom hijerarhijom traže ovu jednakost u dizajnu kancelarije. Oni žele da rešenja za kancelarijski nameštaj uključuju dizajn koji nije vezan za status. Oni žele moderan kancelarijski dizajn bez dodeljenih postavki kako bi izbegli očigledan status vezan za radni prostor.

Milenijalci žele više interakcije između ljudi na različitim nivoima. Drugim rečima, šef odeljenja treba da ima istu vrstu dizajna kancelarije kao i radnici. U pogledu rešenja kancelarijskog nameštaja svi su tretirani na jednakim osnovama.

Konfiguracija stola, količina prirodnog svetla, buka, koji treba da budu u rešenju za kancelarijski nameštaj, utiču na psihološko iskustvo zaposlenog i utiču na produktivnost.

Ako ste u procesu reorganizacije svoje kancelarije, promenite rešenja za kancelarijski nameštaj, unesite kreativne pogodnosti, udružite svoje zaposlene da biste saznali koje promene bi im pomogle da rade produktivnije, da se osećaju ugodnije. Omogućavanje vašim zaposlenima da se izjasne o kancelarijskoj konfiguraciji i rešenjima kancelarijskog nameštaja pomoći će poboljšanju angažovanja zaposlenih.

U nedavnoj kancelarijskoj anketi za veliku korporaciju, zaposleni su upitani šta žele da vide u svojoj kancelariji, šta bi pozitivno uticalo na moral i psihologiju. Saveti i napomene od strane ovih zaposlenih su:

Dodavanje zelenila u kancelariju. Zelenilo ima ogroman uticaj na moral. Istraživanje Harvard Business Reports-a predlaže da ohrabrite svoje zaposlene da unesu svoju omiljenu biljku za svoj sto. Istraživanja su pokazala da su prednosti zelenila podigle moral u kancelariji za 30%.

Prirodno svetlo u kancelariji je odlično. Izloženost dnevnoj svetlosti ima direktan uticaj na raspoloženje vaših zaposlenih. Green Building Council otkrio je da kancelarijski radnici koji su sedeli pored prozora bolje spavaju i rade kreativnije. Sve što se menja u cilju poboljšanja produktivnosti i kreativnosti, odlično je za kancelarijsko osoblje.

Jedna velika oblast koju su zaposleni tražili bila je bezbednost. Zaposleni moraju da budu fizički bezbedni da bi bili produktivni, ali takođe žele da se osećaju bezbedno i u svom emocionalnom i kreativnom okruženju. Moderan dizajn kancelarije treba da uključi prostore koji podstiču timsku interakciju gde svako može da izgradi jak kohezivni timski odnos. Radnici treba da se osećaju bezbedno kada dele ideje, daju povratne informacije i izražavaju mišljenja.

Kada se psihologija koristi za projektovanje kancelarije, savremeni kancelarijski dizajn i rešenja kancelarijskog nameštaja, imajući na umu zaposlenog, podstiču kretanje, promovišu komunikaciju, smanjuju stres, a psihologija kancelarijskog dizajna je zadovoljena.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *